Fotowand W.J. Tuijnstraat.

Er is een Wandpaneel met foto uit vroegere tijden van de W.J. Tuijnstraat geplaatst aan de blinde muur aan de achterzijde van de PX.

Enkele buurtbewoners van de W.J. Tuijnstraat hebben bij de Wijkraad Oude Kom een verzoek gedaan om de blinde muur aan de achterkant van de PX voor hun woning te voorzien van een wandpaneel met een foto van oud Volendam zoals bij de viaduct op het Dril.

De wijkraad vond dit een prachtig idee en heeft meteen de PX toestemming gevraagd voor een foto op deze muur, en die stonden hier direct voor open. De wijkraad heeft dit toen voorgelegd bij de gemeente Edam-Volendam om dit project samen te realiseren en te bekostigen. Ook zij waren hier meteen mee akkoord.

Daarna heeft de wijkraad contact gezocht met een vrijwilliger van het Volendams Museum om een digitale foto uit vroegere tijden van de W.J. Tuijnstraat te bemachtigen en die kwamen met deze prachtige foto uit vroegere tijden.

Dit project is tenslotte afgerond door Grafisch Goed die dit wandpaneel met foto weer voortreffelijk gemaakt en bevestigd heeft aan de blinde muur van de PX.
Nu kunnen de buurtbewoners, de inwoners van onze gemeente en de toeristen die hier voorbij lopen genieten van deze foto van vroegere tijden van de W.J. Tuijnstraat.

De Wijkraad Oude Kom wil hierbij iedereen bedanken die medewerking heeft gegeven zodat dit project tot een prachtig einde is gekomen, en we zien uit naar de onthulling op de 25ste.

Wijkraad Oude Kom W.J. Tuijnstraat